Nina Pierson

Over Nina Pierson

Nina Pierson is een Nederlandse ondernemer en journalistieke duizendpoot. Samen met haar man stond ze aan de wieg van de saladebarketen SLA, is ze momenteel editor in chief van online magazine BEDROCK.nl en is tot slot tevens eigenaresse van ‘creative agency’ PUP Concepts. Nina Pierson is momenteel getrouwd met Jop van de Graaf en heeft samen met hem een kindje. Het gezin woont in Amsterdam.

Opleiding

Na het behalen van haar VWO diploma ging Nina Pierson Communication and Media Studies studeren aan de Universiteit van Amsterdam. Ze studeerde hieraan af in 2009, waarna ze meteen begon aan een master Journalistiek, tevens aan de Universiteit van Amsterdam. Ze behaalde haar masterdiploma in 2011.

Loopbaan

Terwijl ze nog bezig was met haar opleiding werkte Nina Pierson als Freelance PR consultant van 2007 tot 2011 bij Ganbaroo. Hier werkte ze vooral voor modemerken. Gezien haar achtergrond in media en in het bijzonder journalistiek, werd Nina Pierson ook steeds actiever in de mediawereld. Tussen 2008 en 2009 werkte als presentatrice voor MTV, waarvoor ze verschillende items over festivals en andere evenementen maakte. Daarna werkte ze korte tijd voor Het Gesprek als editor, waarna ze toch weer de microfoon weer oppakte om te gaan presenteren. Eerst deed ze dat voor het programma CQC en later maakte ze ook reportages voor Amsterdam Fashion Week 2011. Tussen februari 2011 en juni 2011 was ze trainee onderzoeker voor IDTV Docs. Zodra ze daarmee klaar was richtte ze samen met Annemarie van Gerrevink PUP Concepts op, een concept- en branding bureau dat kunst en cultuur met het bedrijfsleven verbindt. Hier is Nina Pierson creative director, brand manager en manager. Sinds 2013 is zij voor PUP Conepts editor in chief van PUPMAG., het eigen culturele magazine van PUP Concepts. Voor PUPMAG. wordt er samengewerkt met zowel Nederlandse als internationale (beginnende) artiesten. Tevens richtte Nina Pierson in 2013 de saladebarketen SLA op samen met haar (tegenwoordig) echtgenoot Jop van de Graaf. Hier is ze nog steeds mede-eigenaar van en is met name verantwoordelijk voor de ‘branding’ van SLA. SLA is een saladebar waar verse biologische salades, soepen en sappen worden verkocht. Bovenop alle drukte die SLA met zich meebracht, richtte Nina Pierson in 2015 ook nog een online magazine op, namelijk BEDROCK.nl. Het online magazine werd gelanceerd in januari 2016 en legt zich toe op hoe men gezond en bewust kan leven, daarnaast staan thema’s zoals spiritualiteit, relaties en kinderen regelmatig in de schijnwerpers. Nina Pierson is momenteel editor in chief van BEDROCK.

Terug naar top