Loopbaan
Hanneke ten Buuren studeerde tussen 1998 en 2002 commerciële economie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Nadat Hanneke ten Buuren deze met succes had afgerond besloot ze nog even in Groningen te blijven en deed ze de opleiding economie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hiervan behaalde ze in 2005 het doctoraalexamen.
Al snel ging Hanneke ten Buuren na het afronden van haar studie aan de slag bij het welbekende voedselmerk Bolletje. Hier werd zij product manager en was zij verantwoordelijk voor de marketing rondom de productgroep Brood & Broodvervangers. Voor de categorie Tussendoortjes was ze verantwoordelijk voor de merkstrategie, promotie en productontwikkeling. Daarnaast was Hanneke ten Buuren ook nauw betrokken bij de merkstrategie en marketing van nieuwe producten en de nieuwe website van Bolletje.
In 2008 verliet Hanneke ten Buuren Bolletje en ging ze werken bij Kneipp, de producent van vele verzorgingsproducten. Hier werd ze wederom product manager en werd ze verantwoordelijk voor de productgroep Body Care & Online Marketing.
Na ruim drie jaar vond Hanneke ten Buuren het tijd voor verandering en werd ze werkzaam bij D-Reizen, waar ze zich vooral ging focussen op autovakanties. Ook was zij betrokken bij de grote restyling van de website van D-Reizen. Daarnaast hield ze nauw de consumententrends en marktdata in de gaten om zo een zo goed mogelijk aanbod te kunnen bieden op de aanwezige vraag.
Eind december stopte Hanneke ten Buuren bij D-Reizen en tussen maart 2015 en december 2015 was ze kort werkzaam bij Bickery Food Group. Hier was ze Brand Business Manager Drinks. Zij was hier verantwoordelijk voor de sales en marketing van nieuwe biologische drankjes zoals bijvoorbeeld BOS Ice Tea.
Per januari 2016 is Hanneke ten Buuren directeur en eigenaar van TopBrewer Nederland, de producent van een bijzonder nieuw soort espressomachine. Haar passie voor koffie was al ontstaan tijdens haar studie, toen ze stage liep bij Douwe Egberts. Het leuke aan haar huidige functie vindt Hanneke ten Buuren dat ze nu zelf de koers mag bepalen, waar ze bij haar vorige functies altijd eerst iemand hogerop moest overtuigen.
Over TopBrewer
TopBrewer is een concept wat oorspronkelijk van Deense makelarij is, maar nu vooral een groot succes aan het worden is op Nederlandse bodem. Het is in feite een koffiezetapparaat dat als kraan in het keukenblad wordt geïntegreerd. Hierdoor neemt het weinig ruimte in, maar ziet het er wel erg stijlvol uit. De ‘kraan’ wordt vervolgens bediend met de TopBrewer App. Zo kan de koffiedrinker zelf zijn of haar koffie naar eigen smaak personaliseren.