Joep Verbunt
Opleiding
Nadat hij zijn middelbare schoolopleiding op het Canisius College had afgerond in 2004, ging Joep Verbunt naar de Hogeschool Utrecht, waar hij economie ging studeren. Binnen de opleiding legde hij de nadruk op sport en entertainment marketing. Tijdens zijn studie volgde hij het ‘excellent’-programma, wat speciaal was gericht op gemotiveerde en talentvolle studenten. Het excellent-programma bestond uit het volgen van een minor waarin consultancy en advisering-skills centraal stonden. In 2007 ging Joep Verbunt op uitwisseling naar het College of Charleston in South Carolina in de Verenigde Staten waar hij een aantal vakken volgde. Uiteindelijk studeerde hij in 2008 af aan de Hogeschool Utrecht.
In 2009 vertrok Joep Verbunt naar Londen en ging hij international business en marketing studeren aan de London Metropolitan University. Hier studeerde hij in 2010 af met een masterscriptie getiteld ‘The monetary valuation of time of the Dutch population’.
Tijdens zijn studie was Joep Verbunt al druk in de weer met van alles, zo zat hij in het bestuur van de Utrechtse Introductie Tijd (UIT), een week waarin nieuwe studenten kunnen kennismaken met het Utrechtse studentenleven, en was hij verantwoordelijk voor de sponsoring hiervoor. Daarnaast was hij ook vice-president en director of external relations van het studentenbestuur van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA). Ook liep hij zes maanden stage bij Ubisoft waar hij als junior brand manager werkte.
Loopbaan
Tijdens zijn studie in Londen begon Joep Verbunt het initiatief London Zity, een concept waarbij het openbaar vervoer gratis en ook duurzamer zou worden door een shuttle service op te zetten van elektrische Tuk Tuks.
Na zijn afstuderen werkte hij tussen 2011 en 2012 als strategy consultant bij Droam en Value8 NV. Daarna ging Joep Verbunt aan de slag met zijn eigen marketingbedrijf: Shoreditch Agency. Hiermee organiseerde hij in 2013 een ‘hot tub movie club’, wat in feite een pop-up bioscoop was met 22 hot tubs. In 2014 bedacht hij voor tijdens het WK een hot tub taxi: een taxi die volledig was uitgerust met een hot tub en een biertap. In datzelfde jaar organiseerde hij Tomatofest, het Amsterdamse antwoord op de Tomatina waarbij men op de Dam kon bekogelen met afgekeurde tomaten. Ook bedacht Joep Verbunt televisieformat The Target en is hij initiatiefnemer van het succesvolle Discoboodschappen waarbij doodgewone supermarkten worden omgetoverd tot discotheken voor een paar uur.
Sinds juni 2016 is Joep Verbunt druk in de weer met zijn nieuwe start-up, namelijk Matt Sleeps. Met dit bedrijf wil hij de ‘matrassenmarkt’ transparanter maken, volgens hem hoeft een goed matras niet duur te zijn en is al die extra poespas van bijvoorbeeld verkoelende gel niet nodig.