Kasper Middelkoop
Studie
Kasper Middelkoop studeerde tussen 2001 en 2005 commerciële economie aan de Hogeschool Utrecht. Tijdens zijn studie deed hij een online marketing stage bij webwinkel Fonq. Nadat hij was afgestudeerd aan de Hogeschool Utrecht ging Kasper Middelkoop de master marketing management volgen aan de Universiteit van Tilburg. Voor het schrijven van zijn masterscriptie liep hij stage bij Bol.com en deed hij onderzoek naar affiliate marketing. In 2008 studeerde Kasper Middelkoop af.
Carrière
Al tijdens zijn studie was Kasper Middelkoop een ware ondernemer. Tussen 2006 en 2013 was hij mede-eigenaar van Midsol International B.V., een bedrijf dat een aantal besparingswebsites beheerde. In begin 2013 fuseerde Midsol met Olie media en Kasper Middelkoop bleef hier tot eind 2013 werkzaam. Daarna werd Kasper Middelkoop marketing manager bij Investion Venture Capital. Dit is een investeringsbedrijf dat bedrijven verder helpt groeien buiten de landsgrenzen van Nederland. Investion Venture Capital investeert echter niet alleen met kapitaal, maar ook met kennis en online infrastructuur. Binnen Investion Venture Capital was Kasper Middelkoop, samen met het gehele online marketing team, verantwoordelijk voor het optimaliseren van de online marketingactiviteiten van de aan Investion Venture Capital gelieerde bedrijven.
In 2015 richtte Kasper Middelkoop samen met Kristian Valk het start-up bedrijf Hotelchamp op. Met dit bedrijf bieden zij een oplossing waardoor klanten en hotels dichter bij elkaar komen te staan, en waardoor de gastvrijheid van de hotels verhoogd kan worden omdat ze nu beter kunnen inspelen op de wensen van de klant. Het bedrijf heeft inmiddels een enorme groei doorgemaakt en blijft gestaag doorgroeien.
Over Hotelchamp
Hotelchamp is een bedrijf dat software ontwikkelt dat hotels helpt om meer boekingen via hun eigen website te genereren. Hotelchamp faciliteert dus in feite een rechtstreeks contact tussen de klant en het hotel. De hotels maken gebruik van de software op hun eigen website, en maakt het gebruiksvriendelijker en gemakkelijker voor klanten om te boeken. Te denken valt bijvoorbeeld aan een speciale tool om met de klantenservice van het hotel te chatten. Ook vanuit een financieel oogpunt is Hotelchamp zeer gunstig voor hotels. Waar de grote boekingssites zoals Booking.com een commissie per boeking vragen (die in sommige gevallen zeer hoog kan oplopen), betalen in het geval van Hotelchamp de hotels een vast maandelijks bedrag aan Hotelchamp.
Hotelchamp haalde de media doordat zij 1,75 miljoen euro aan investeerdersgeld had weten op te halen. Het groeikapitaal kwam van zowel private investeerders als van ondernemers die actief zijn binnen de hotelindustrie. Dit laatste laat zien dat er een zekere vraag is naar de service die Hotelchamp biedt. Inmiddels wordt de software al gebruikt door verschillende grote hotelketens in onder andere Dubai, Nederland en Duitsland.