Lyn Kuyper
Waar Lyn Kuyper (47) ook aan de slag gaat, al snel bezet ze een leidinggevende functie. Of krijgt ze het aanbod om dit te gaan doen. Zoals bij de VARAgids, waar ze werd gevraagd om een team te coördineren. Het zegt alles over haar krachtige aanpak en haar strategische denkwijze. Capaciteiten die anderen in haar herkennen. Zoals Lyn Kuyper zelf stelt: ‘Een cv zegt niet alles. Iemands potentie daarentegen wel.’ Bij de VARAgids ontdekte ze bovendien dat het maken van content voor bladen en multimediale platforms haar erg goed ligt en dat ook haar grote kracht hier is te vinden.
Vakkennis
Lyn Kuyper is deskundig waar het gaat om merkbeleving. Daarbij opgeteld haar inhoudelijke vakkennis van content- en marketingstrategieën, adviseert ze merken graag over hun communicatie- en positioneringsvraagstukken. Ze doet dit vanuit een positieve grondhouding. Dit resulteert in een oplossingsgerichte, strategische aanpak en vervolgens uiteraard in pakkende content. Lyn Kuyper is daarbij van mening dat bedrijven het hart van de klant bereiken door content voor online en offline te koppelen.
Naast de juiste strategie, vindt Lyn Kuyper dat, om tot de optimale content te komen, het juiste team van specialisten moet worden ingeschakeld. Door dit af te stemmen en naar het totaalplaatje te kijken, creëert Lyn Kuyper impact. Zo is in haar profiel tekst op LinkedIn te lezen dat zij het unique selling point (USP) van een bedrijf altijd vooropzet in haar aanpak. Lyn Kuyper stelt zich altijd de vraag: Wie ben je als merk? Waar sta je voor? Wat maakt jouw als merk uniek? En welke oplossing bied je?
Creatieve vertaling
Bij DPG Media Nederland was Lyn Kuyper als Head of Branded content verantwoordelijk voor deze afdeling met tien vrouwentitels in de portefeuille. Voor deze vrouwentitels vertaalde ze met een groeiend team de boodschap van de adverteerder naar zo aantrekkelijk mogelijke content. Door de creatieve manier waarop ze de commerciële boodschap elke keer weer weet te verpakken, bereikt de content de lezer en gebruiker echt. Hierbij zet ze data in om de kanalenmix te bepalen, zoals social media, video, online en offline artikelen.
Allerhande
Als Contentmarketing Director AHOLD (voor Nederland en de Verenigde Staten) voor MPG was Lyn Kuyper verantwoordelijk voor de inhoud van het 360-graden crossmediale kook- en inspiratieplatform Allerhande. Het platform telt ruim 5 miljoen unieke gebruikers en onder het kook- en inspiratieplatform vallen onder meer het magazine Allerhande, specials, receptkaarten in Albert Heijn, kookworkshops, een koken-app en alle social media. Als leidinggevende van het contentteam had Lyn Kuyper de taak om nieuwe initiatieven te ontwikkelen op het gebied van strategie, concept en content.
Meermaals bekroond
Als team van Allerhande werden Lyn Kuyper en haar collega’s meermalig gekroond. Zo wonnen ze onder meer de Gouden Grand Prix Content Marketing. De jury oordeelde: ‘Goede verbinding tussen middelen, en verschillende functies per middel sterk benut. Bouwt aan een duurzame relatie met de doelgroep.’ Lyn Kuyper was ook nog inhoudelijk verantwoordelijk voor Savory voor Ahold USA, dat een magazine, een digitaal receptenplatform, video’s en een magazine-app besloeg. Met het omnichannel food-contentplatform won ze de belangrijkste retail award in de Verenigde Staten: de Gold Plate Award, een retail prijs voor initiatieven ‘die de consumenten helpen om van de gezinsmaaltijd een regelmatige gelegenheid te maken’. Na Allerhande werkte Lyn onder meer voor het magazine ‘Genieten‘ van de plus.
Best verkochte boeken
Voor hogescholen, universiteiten en op het Allerhande kerstfestival (met 40.000 bezoekers) gaf Lyn Kuyper in het kader van content marketing bovendien gastcolleges over de succesvolle Allerhande-case. En vorig jaar nog was Lyn Kuyper hoofdredacteur van twee van de bestverkochte boeken uit de top 100: het Top2000 puzzelboek en het Rijksmuseum puzzelboek. Privé ontwikkelt ze voedende en gezonde receptuur en blogt ze over een gezonde leefstijl.