Site pictogram Ondernemerslijst

Olcay Gulsen

Olcay Gulsen

Over Olcay Gulsen

Olcay Gulsen is geboren op 20 juli 1980 in Waalwijk en heeft een Koerdisch-Armeense achtergrond. Na de middelbare school begon ze aan de studie Personeel en Arbeid in ’s-Hertogenbosch, maar maakte deze helaas opleiding niet af. In plaats daarvan besloot ze naar Amsterdam te verhuizen, waar ze toen ze 21 jaar oud was haar bedrijfje 2Stepzahead oprichtte. Met dit bedrijf importeerde ze allerlei kleding uit Amerika. Via 2Stepzahead kwam Olcay Gulsen steeds meer in aanraking met bekende namen uit de modewereld. Zo ontmoette Olcay Gulsen ook de toenmalige eigenaresse van modemerk SuperTrash. De twee gingen in 2006 een samenwerking aan, waarna Olcay Gulsen uiteindelijk in 2009 het modemerk overnam en alleen aan het roer kwam te staan.
Olcay Gulsen wordt gezien als een échte ‘selfmade business woman’, en wordt door velen bewonderd vanwege haar harde werken en grote succes. Momenteel woont ze in Amsterdam en Londen.

SuperTrash

Nadat Olcay Gulsen SuperTrash overnam in 2009, groeide het merk gestaag door en geniet het inmiddels wereldwijde naamsbekendheid en succes. Het merk heeft zestien winkels, ruim 1.600 verschillende verkooppunten en ook beroemdheden dragen maar al te graag de creaties van SuperTrash.
Het merk heeft als doel zowel de sterke als de sexy kant van de vrouw naar boven te halen en speelt continu in op de laatste trends. Naast een kleding- en schoenenlijn heeft SuperTrash ook een kledinglijn voor meisjes tussen de 6 en 16 jaar: ST. Girls. Later kwam daar ook nog het eigen parfum ‘Phenomenal’ bij en zowel een lingerie- als een nagellaklijn.

ST. studio

ST. studio is de nieuwe kledinglijn van Olcay Gulsen. De focus van deze lijn is de “karaktervrouw” en bestaat uit duurzame en tijdlozere kleding. De kledingstukken ogen dan ook wat simpeler en rustieker. Olcay Gulsen besloot deze lijn op te richten omdat zijzelf ook is veranderd en zo ook haar doelgroep. Waar SuperTrash continu met de laatste trends meegroeit en gericht is op een wat jonger publiek, heeft ST. studio juist vrouwen van tussen de 30 en 45 jaar als doelgroep.
Voor dit merk is Olcay Gulsen ook een samenwerking gestart met het Leger des Heils. Het idee is dat men na aankoop van bijvoorbeeld een colbert van ST. studio het een aantal jaar later kan terugbrengen en vervolgens korting krijgt op een nieuw exemplaar. Het oude colbertje gaat op zijn beurt dan naar het Leger des Heils en wordt op die manier gerecycled.

Mobiele versie afsluiten