Over Victor van Nieuwenhuizen
Victor van Nieuwenhuizen is de huidig algemeen directeur van de Nederlandse ‘kleding- meets meubelketen’ Sissy-Boy. Na zijn aantreden hielp hij het bedrijf uit het slop en maakte het weer gezond en succesvol. Momenteel heeft de keten ongeveer 40 winkels in Nederland en België en tevens een grote webshop.
Loopbaan
Nadat Victor van Nieuwenhuizen diploma in bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen behaalde in 1998 ging hij vrijwel meteen daarna de wereld van de mode-retail in. Hij werd inkoper bij de Bijenkorf en groeide daar in 2003 door tot Product Group Manager. In 2006 verliet hij de Bijenkorf en werkte een jaar als Commercial Director bij de SuitSupply. Daarna stapte hij over naar CoolCat en vervulde daar tot aan 2010 tevens de functie van Commercial Director. In 2010 verliet hij CoolCat en was hij ruim een jaar werkzaam bij de Etam Group als Managing Director voor kledingketen Promiss, een dochterbedrijf van de Etam Group. Uiteindelijk in 2012 ging Victor van Nieuwenhuizen aan de slag bij Sissy-Boy als CEO waar hij grootse veranderingen in werking zette.
Het roer om bij Sissy-Boy
Voordat Victor van Nieuwenhuizen werkzaam werd bij Sissy-Boy was het een bedrijf dat was ‘ingedommeld’ en aan een zijden draadje hing. De dood van de oorspronkelijke eigenaar en oprichter van Sissy-Boy, Michael Smit, zorgde voor een soort verlamming voor de winkelketen en drong de omzet steeds verder terug. Dankzij Victor van Nieuwenhuizen kon Sissy-Boy een nieuwe weg inslaan en met succes. Van oorsprong was Sissy-Boy een winkel wat vooral basics verkocht. Nu wil zij juist haar klanten verrassen en inspireren. Over de jaren heen werden er al steeds meer merken aan het assortiment toegevoegd. Maar sinds Victor van Nieuwenhuizen aan het roer staat van Sissy-Boy is er een heftige herinventarisatie geweest en werden er steeds meer bijzondere en unieke producten aan het assortiment toegevoegd. Niet alleen het assortiment werd flink onder handen genomen door Victor van Nieuwenhuizen, maar ook de uitstraling van de winkels zelf. De winkels moesten een inspiratiebron worden voor de klant en echt laten zien wat Sissy-Boy mooi vindt. Sommige winkels hebben bijvoorbeeld zelfs een café binnenshuis. Na de veranderingen steeg de omzet gigantisch en werd de doelgroep ook steeds gevarieerder.
Toekomstvisie
Victor van Nieuwenhuizen wil door blijven gaan met het uitbreiden van Sissy-Boy. Sowieso wil hij in alle grote steden winkels openen, maar ook op wat minder voor de hand liggende plaatsen zoals ziekenhuizen en strandtenten. Inmiddels heeft zij ook op een aantal NS-stations filialen en wil ook daar blijven uitbreiden.